سفرهای لاکچری

۴ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

سئول

سئول پایتخت و بزرگترین شهر جمهوری کره (معمولاً با نام کره جنوبی شناخته می شود) است. از جمعیت 22.5 میلیون نفری ، این کشور دارای 678102 نفر خارجی است .

شهر سئول دارای زیرساخت های بسیار پیشرفته و مترویی که سالانه بیش از 200 میلیون مسافر جا به جا می کند برخوردار است. متروی سئول سومین شبکه بزرگ مترو در جهان است.

بازی های المپیک تابستانی سال 1988 و جام جهانی فیفا 2002 در این شهر برگزار شد.

سئول بیش از 2000 سال یکی از شهرکهای مهم منطقه بوده است و قدمت آن به 18 سال قبل از میلاد باز می گردد.

پس از تشکیل کره جنوبی در سال 1948 ، سئول به عنوان پایتخت آن انتخاب شد. کلمه سئول به کره ای به معنی پایتخت است.

  • گیسو گلستانه
  • ۰
  • ۰

قلعه دختر باکو

قلعه دختر باکو یا همان قیز قالاسی در قسمت مرکزی شهر باکو قرار گرفته است. این قلعه باستانی ۲۹٫۵ متر ارتفاع دارد، از آثار دوره ساسانی در شهر باکو است. این اثر تاریخی که با ۲۹،۵ متر طول، ۱۶ متر عرض، و ۶ طبقه که در دو محدوده زمانی قرن ۵ و ۶ میلادی (آغاز ساخت مرحله اول) و قرن ۱۲ (مرحله دوم) ساخته شده و درسال 2000 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.  تاریخ این قلعه با ایران نیز مرتبط است زیرا در دوره ی ساسانیان بود که بنای اولیه قلعه دختر پایه گذاری شد  و از همان زمان مکانی مورد احترام برای زرتشتیان بوده و برای مراسم مذهبی مورد استفاده قرار می گرفته است.


 

قلعه ی دختر یکی از مهمترین مکان های باستانی کشور آذربایجان و شهر باکو به حساب می آید. به قدری این مکان مهم است که تصاویری از آن بر روی پول رایج این کشور و همین طور تمبر های پست مشاهده می شود.

  • گیسو گلستانه
  • ۰
  • ۰

تایلند

 

تایلند، با نام سابق سیام ، کشوری در شبه قاره هند در جنوب شرقی آسیا است. از شمال با میانمار و لائوس ، از شرق با لائوس و کامبوج ، از جنوب با مالزی و خلیج تایلند و از غرب با برمه و دریای اندامان هم مرز است. زبان رسمی کشور تایلندی ، پایتخت و همچنین پرجمعیت ترین شهر بانکوک و دین 95٪ مردم بودایی است. نام تایلندی به زبان محلی از دو کلمه Thi و Land گرفته شده است که به معنی سرزمین حوری است.

در پی کودتای پرایوث چان اوچا فرمانده ارتش علیه یانگلیک شیناواترا نخست‌وزیر سابق این کشور، در سال 2013 حکومت نظامیان دوباره بر این کشور برقرار شد. در ۱۳۹۵ (۲۰۱۶) همه‌پرسی قانون اساسی توسط نظامیان برگزار شد که رأی مثبت مردم به آن باعث شد تا اختیارات وسیعی به خونتا (حکومت نظامی تایلند) داده شود.

تایلند از سال 1932 با قدرت مشروطه در دست نخست وزیر و پارلمان سلطنت بوده است. پادشاه رئیس دولت و " جایگاهی درخور احترام و عبادت " دارد.

در تایلند ، سلطنت رایج است و حتی در بین اکثریت جمعیت "حرمت ویژه ای" دارد.

  • گیسو گلستانه
  • ۰
  • ۰

جزایر قناری

مجمع‌الجزایری است مرکب از هفت جزیره در اقیانوس اطلس، نزدیک به ساحل مراکش و یکی از ۱۷ منطقه خودمختار اسپانیا است. پایتخت آن لاس پالماس است.

قناری یا کاناری از ریشه لاتین به معنی سگ است و گران کاناریا" سگ‌های بزرگ" معنی می‌دهد (سومین جزیره بزرگ در بین جزایر قناری).

نام پرنده قناری از نام این جزیره‌ها گرفته شده، چراکه این پرنده بومی این منطقه و نیز منطقه مادیرا است. نام منطقه از نام لاتین آن Insularia Canaria گرفته شده که به معنی «جزیره سگ‌ها» است. این نام را رومیان به خاطر سگ‌های وحشی ای که در آن‌جا پراکنده بودند به این جزایر دادند.

"جزایر قناری" را در متن‌های فارسی میانهجاودان کَث می‌نامیدند که به معنای شهر جاودان است. ایرانیان این جزایر را نقطه آغاز نیمروز (نصف‌النهار) می‌شمردند. پس از ظهور اسلام و ترجمه کتاب‌های پهلوی به زبان عربی، این اصطلاح نیز به گونه «جزایر خالدات» به عربی ترجمه شد.

  • گیسو گلستانه